søndag 19. april 2015

New book!



Hei folkens!!!   :)

Da var det på tide å velge en ny bok.
Siden jeg liker å lese romantiske bøker, valgte jeg romanen "Julie" som er skrevet av den norske forfatteren Anne Karin Elstad. 

Boka ble utgitt i 1993 for første gang av forlaget Aschehoug & Co. Romanen er en historisk roman. Handlingen foregår i tidsrommet fra 1918 til 1920, på landsbygda i Romsdal og Nordmøre, i Molde og Kristiansund. 18 år gamle Julie Rød kommer fra enkle kår og har tatt seg jobb som butikkdame og tjenestepike hos kjøpmann Fuglevik. Julie gleder seg over livet, over å være ung med fremtiden foran seg.

Jeg er ikke kommet så veldig langt i boka, men hittil er den spennende. Jeg gleder meg til å få lese mer.

I neste blogginnlegg skal jeg skrive mer om handlingen og hovedpersonene.
- stay tuned for mer informasjon!

1 kommentar:

  1. Ja, da er du i gang igjen, bra! Elstad har skrevet flere bøker om ulike skjebner som har grepet mange. Du vil forhåpentligvis ikke angre, det høres interessant og spennende il ut. Ser fram til fortsettelsen her på bloggen din!

    SvarSlett